شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

نقد شفاهی/

خرازی‌ها: «پنج ستاره» اثری سرگرم کننده و جذاب است

فیلم پنج ستاره

سینماپرس: یک منتقد گفت : افشارزاده با اولین اثر بلندش نشان می‌دهد به خوبی رگ خواب تماشاگر ایرانی را می داند و کار با فیلمنامه محکم و انتخاب درست بازیگران تبدیل به اثری سرگرم کننده و جذاب شده است.

شهرام خرازی ها منتقد سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «پنج ستاره» ساخته مهشید افشارزده اظهار داشت: مهشید افشارزاده در نخستین تجربه حرفه ای خود نشان می دهد که رگ خواب تماشاچی ایرانی را می داند. او در فیلم سینمایی «پنج ستاره» توانسته تا با انتخاب درست بازیگران مطرح و مشهور و با تکیه بر فیلمنامه ای محکم از علی اکبر قاضی نظام اثری سرگرم کننده و جذاب ارائه دهد.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران یادآور شد:  تماشای «پنج ستاره» تجربه  لذت بخشی است و تماشاگر می تواند به راحتی و بدون احساس خستگی با کاراکترها همراه شود و با قصه فیلم پیش برود.  فیلمنامه از منحنی کشش دقیق و استانداردی برخوردار است. گره های داستانی در جای مناسب خود تعبیه شده اند و گره گشایی نیز به موقع صورت می گیرد.

خرازی ها تصریح کرد: فیلمنامه نویس برای معرفی شخصیت ها و ورود شخصیت هایی جدید به قصه از قبل نقشه و هدف معینی و دقیقی داشته است. علیرغم تعدد شخصیت ها، تماشاگر آن ها و خط اصلی قصه را گم نمی کند.  فیلم به تک تک شخصیت های ریز و درشت به طور کامل می پردازد. قصه و شخصیت ها فیلم کاملاً ایرانی و واجد ویژگیهای بومی هستند.

این منتقد و روزنامه نگار گفت: اتهام تلویزیونی بودن به فیلم سینمایی «پنج ستاره» نمی چسبد و ساخته جدید مهشید افشارزده به هیچ وجه  تله فیلم محسوب نمی شود.

وی در مورد بازی های این کار نیز گفت: هنرپیشه های این کار  در ایفای نقش خود موفق اند و مهشید افشارزاده در مقام کارگردان به خوبی آن ها را هدایت کرده است. بهترین بازیگر فیلم سینمایی «پنج ستاره» بی تردید بهنوش بختیاری است. کاملاً مشخص است که او  ورای هدایت کارگردان و فراتر از فیلمنامه ، خلاقیت هایی به هنگام ایفای نقش خود به صورت بداهه داشته است. همچنین بهناز جعفری  در رل زنی ستمدیده بازی خوبی از خود ارائه می دهد. ما در فیلم سینمایی «پنج ستاره» شاهد بازی کنترل شده و از پیش طراحی شده مناسبی از «سحر قریشی» نیز هستیم.

خرازی ها  گفت:  فیلم از لوکیشن های متعددی برخوردار است. تنوع مکان ها ، پیچ و خم ها سوژه، بازی خوب بازیگران و تکنیک کم نقص فیلم سینمایی «پنج ستاره» را به یکی از فیلم های سرگرم کننده اما ماندگار سینمایی ایران تبدیل کرده است.

شهرام خرازی ها در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «پنج ستاره» نشان می دهد که با ورود مهشید افشارزاده به سینمای ایران و عرصه فیلمسازی می توان در آینده ای نه چندان دور شاهد کارهایی بهتر ومردم پسندتر از او بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.